Jak wypromować sklep internetowy?
Prowadzisz własny sklep internetowy ale liczba klientów wciąż cię nie zadowala? Problem może leżeć po stronie działań marketingowych, które w tym biznesie są absolutną podstawą, przede wszystkim z uwagi na dużą konkurencję. Sprawdź, co możesz zrobić, aby zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie i zdobyć nowych klientów!
Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych
Media społecznościowe to podstawowy kanał promocji dla sklepów internetowych, które chcą zwiększyć sprzedaż i podnieść średnią wartość koszyka. Co ważne, tego typu kanały pozwalają również na prowadzenie zaawansowanego remarketingu, czyli docierania do tych osób, które odwiedziły już twój sklep, ale niestety finalnie nie dokonały zakupu. Media społecznościowe wyróżnia przede wszystkim możliwość docierania do osób, które posiadają konkretne cechy i mają określone preferencje zakupowe. Nie bez znaczenia jest także sam zasięg, ponieważ praktycznie każdy korzysta z Facebooka, Instagrama, LinkedIna czy Twittera. Ciekawym rozwiązaniem dla sklepu internetowego jest również kampania tiktok, która umożliwia dotarcie do dużej ilości potencjalnych nabywców przy jednoczesnym zachowaniu minimalnego budżetu. Tego typu działania powinny być jednak wykorzystywane jako dopełnienie innych kampanii, np. na wspomnianym już Facebooku.
Działania w wyszukiwarce Google
Wyszukiwarka Google to największa platforma tego typu na świecie, z której korzystają miliony użytkowników. Pośród nich są z całą pewnością twoi odbiorcy, do których możesz dotrzeć uruchamiając specjalne kampanie google ads. Wyróżnić możemy kilka ich typów: kampanie w sieci wyszukiwania, kampanie w sieci reklamowej, kampanie wideo, produktowe oraz remarketingowe. Każda z nich odpowiednio wpisana w strategię marketingową przyniesie ci nowych klientów oraz znacznie podniesie poziom sprzedaży w sklepie. Co ważne, dzięki tym działaniom możesz dotrzeć do osób, które wpisują do wyszukiwarki dane frazy, czyli poszukują konkretnego produktu. Google Ads to także możliwość precyzyjnego targetowania grupy docelowej oraz wykorzystywanie potencjału lokalizacji. Jeśli zatem wiesz, jacy są twoi klienci, gdzie mieszkają i czego potrzebują, zdecydowanie warto postawić na niezwykle efektowne kampanie w obrębie sieci Google.
Pamiętaj, że reklama jest dźwignią handlu. Dotyczy to każdej branży, dlatego jeśli chcesz sprzedawać więcej i lepiej, zabezpiecz budżet na digital marketing i skontaktuj się z doświadczoną agencją marketingową, która poprowadzi dla ciebie tego typu działania.