Internetowa rewolucja

Internetowa rewolucja

Od kilkunastu lat przestrzeń online z każdym kolejnym dniem przejmuje nasze życie w coraz bardziej intensywny sposób. Trudno jednak nie zauważyć zdecydowanego przełomu, który można datować na początek 2020 roku. Wraz z wybuchem światowej pandemii miało miejsce ostateczne przesunięcie wajchy i przekazania władzy marketingowi internetowemu.

Kto jest Twoim klientem?

Na to pytanie musimy sobie odpowiedzieć w momencie, w którym chcemy sprzedawać swój produkt. Ma to na celu przede wszystkim stworzenie takiej strategii, która będzie wiązać się z zaangażowaniem naszej grupy odbiorców. Bez wątpienia duże wykorzystanie różowego koloru nie sprawdzi się przy sprzedaży sprzętu do gamingu - statystycznie taka forma aktywności jest zdominowana przez mężczyzn. Dlatego właśnie warto poznać swojego klienta, chociaż pośrednio. Praktycznie każda kampania TikTok jest tego znakomitym przykładem. Treści znajdujące się na tej platformie są skierowane do najmłodszych, kilkunastoletnich odbiorców. Prawda jest jednak taka, że faktycznym celem każdej strategii jest dotarcie do pieniędzy ich rodziców.

Analityka dla dobra firmy

Internet nie jest tylko i wyłącznie miejscem do sprawdzania informacji czy też źródłem zabawy i rozrywki. Przede wszystkim znajdziemy w nim nieprawdopodobną wręcz ilość danych na temat naszych potencjalnych klientów. Monitorowanie każdego procesu zakupowego, każdego lajka na Facebooku czy też obejrzanego filmu na platformach streamingowych daje nam niesamowite narzędzie do analizy. Kampanie Google Ads stanowią fantastyczną możliwość wyselekcjonowania klientów, którzy będą zainteresowani naszym produktem lub usługą. Widać to wyraźnie poprzez reklamy wyświetlane przez młode małżeństwa, które zanim pomyślą o postawieniu swoich własnych czterech ścian, będą miały na rozmaitych stronach internetowych widok reklam deweloperów w okolicy ich miejsca zamieszkania.

Kontakt w parę sekund

Przy wszystkich korzyściach z marketingu internetowego, bardzo często zapominamy o najważniejszej z nich. Pozwala on na niesamowite skrócenie kontaktu pomiędzy klientem, a potencjalnym sprzedawcą. Wystarczy właściwie prowadzony profil w mediach społecznościowych, aby móc w odpowiedni sposób budować swoją markę. Nie chodzi tylko i wyłącznie o szybkość odpowiedzi na wiadomość. Warto również skupić się na dwóch aspektach. Pierwszy to profesjonalne odpowiadanie na pytanie, a w razie niewiedzy na temat specyfikacji, odesłanie do odpowiedniego konsultanta. Drugi to wyważone, aczkolwiek uprzejme odpowiedzi.